Etikettom-sajten
Läst 2346 ggr
Jimmy.L
2012-12-30, 10:11

Miltärhistoria iFokus Nyårskrönika

18 April 2012 Lanserades Militärhistoria iFokus, jag var nog lite spänd på hur det skulle funka. Men idag har vi över 550 artiklar och även om vi har en blygsam antal medlemar så växer vi sakta men säkert.

Den 15 Maj var jag till Norrtälje luftvärnsmuseum som drivs av en liten förening som har lyckas spara mycket från det gamla luftvärnsregementet. Det blev även artilkar av det jag fotograferade tex Bristol Bloodhound.

Den 26 Maj var det hemliga rum, 15 platser höll öppen för allmänheten, meningen var att jag och julatopp7018 skulle ta oss till ERSTA på Landsort men intresset var stort och dom begränsade platserna man skulle förboka tog slut på mindre än 30 sekunder. Vi valde i stället ett besök vid Oskar Fredriksborg och det var ett trevligt besök.

6 Juni tog jag mig till Vaxholms fästning som berättar om Stockholms kustförsvar en tidsresa och värt ett besök.

Vi har även besökt mycket annat som tex Arsenalen, Armémuseumet.

Men det är inte bara artiklar som har skrivits utan mycket annat, tex konflikter, vapenaffärer, fordon, vapen och mycket annat.

Jag ser fram imot 2013 då ERSTA batteriet öppnar för allmänheten och ett helt nytt brigadmuseet i Karlstad öppnar. Det lär minst sagt bli ett spännande militär år. Gott nytt år önskar jag och medarbetarna här på Militärhistoria till er alla.

ElLobo
2012-12-30, 10:51

Trevlig sammanfattning.

Jag önskar också alla ett Gott Nytt År.

julatopp7018
2012-12-30, 12:28

Ja det har hänt endel iår Gott Nytt år på er.

Björn.B
2012-12-30, 14:30

Gott Nytt År på er grabbar.

Skärgårdskocken.

Upp till toppen