Ja den är värt ett besök, men för mindre barn kan det va tråkigt.
Oja, mycket att se.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har även filmat inne på Arsenalen.

Vi i väst är nog lite ledsna, alla fordonen stod ju här ner i och för oss var dom lätta att nå och se.
Men tiderna förändras.
fast samtidigt är det kul att se att fordon inte står inklämda utan man kan gå runt dom.

Nu är ju muséet invigt och allting flyttat, och Arsenalen verkar riktigt bra, men jag tycker allt att beslutsfattarna fattade fel beslut när de valde Strängnäs. Skövde hade ju gett ett mycket bra erbjudande om ett nytt muséum, men som vanligt vet man aldrig vad politiker beslutar.
Fast den ligger ju nära väldigt många människor, tar ju inte lång tid från Stockholm, och dom har ju fått mycket mer besökare än dom hade hoppas på.

Jo, det är ju jättebra, men å andra sidan ligger ju Skövde bara knappa 2 timmar från Götet …
Jo, fast Man valde väl Strängnäs och Mälardalen för man når 1 miljon människor inom 1 timme har jag för mig jag läste, sen finns väl Hässleholm söder ut så lite spridning av fordonsmuseum skadar väl inte 

Det skulle väl vara ett skäl jag kan köpa, annars fanns lokaler, område och annat färdigt och erbjudet som muséum. Plus stora sponsringserbjudanden.
Var väl ett beslut att man skulle göra det mer lättare att besöka, och Strängnäs ligger ju mitt i nästan vilket gör det lätt att besöka.