Vad tomt det blev.
När åter en bra debattör valde att avsluta sitt konto. Cojimar som la ner så mycket tid på sajten efter att JimmyL avslutade. Först förlorade vi Jimmy och nu Cojimar 😥
Jag bara undrar ska alla bra debattörer försvinna dom som verkligen hade något att dela med sig av och som hängde med så enormt i samhället långt mer än många av oss gör även om vi har intresset så kan få av oss mäta oss med dom och deras kunskaper i politiska och militäriska ämnen.
Det är så många som har slutat nu och det är personer som behövs som kan föra fram världen och det politiska på ett sätt så människor lyssnar och läser oavsett vilket parti någon månne tillhöra så nådde dom fram med information utan att påverka dom presenterade aktuella ämnen och lät dom flesta få plats i trådarna.
Många är politiskt och krigströtta så känner jag också och höll mig undan politiken på forum en tid men samtidigt vi får inte sluta kämpa vill vi ha en rättvis och brottsfri värld så får vi inte ge upp.
Jag hoppas innerligt att alla bra debattörer som funnits med oss på i fokus genom åren hittar tillbaka för ni är saknade ska ni veta även om jag inte alltid höll med i allt så hade så många mycket givande att dela med sig av.
Jag hoppas få se den entusiasmen igen så kom tillbaka snälla ni för ni behövs.
Bra skrivet!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Då kan man fundera över vad en "bra debattör" är?
Jag är inte ute efter att skapa en debatt och heller inte dra upp det förflutna men det har funnits perioder under iFokus tid då det har varit riktigt tråkig stämning vilket har spridit sig över alltfler sajter.
Folk ska inte behöva må dåligt och lämna forumet för att situationen till slut blir så hätsk.
Svår balans, det där - att få till en ok debatt och en aktivitet som ändå inte blir för tuff.
Jag visste faktiskt inte att Cojimar hade slutat, även om vi hade ganska skilda åsikter emellanåt så brukade det kunna hålla en ok nivå numera. Vissa ämnen undvek jag helt enkelt, svårare än så behöver det inte vara.
Trist, han kommer att vara saknad, inte minst hans engagemang!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Hej på er!
Lika bra att jag "demaskerar mig" innan ryktet hinner ikapp mig.😉
jag är den samme som tidigare kallade mig Cojimar. På försommaren bar det sig inte bättre att när jag försökte "städa" i gamla kategorier skrev ett likalydande meddelande om VMA på två olika sajter vilket medförde att spamautomatiken trädde in och spärrade mig.
Mina försök att komma tillbaka skrev jag om i inlägg 38 i den här tråden, men då jag upplevde att inget hände bad jag att jag skulle tas bort, vilket också beviljades.
Skall försöka låta bli att upprepa misstaget att skriva dubbla inlägg i fortsättningen! Vad gäller Militärhistoria så kastar jag in handduken- ingen av de "gamla rävarna" som höll till här lär återvända, och intresset för att hålla sajten vid liv har visat sig vara låg bland oss andra. Om någon vill ta vid och driva sajten så kan jag bara önska lycka till.
Och tack för de vänliga orden - de värmde! 👍
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2022-07-27 09:07 av Fornöga
Tecken tyder på att vi just nu ser en vändning i Ukrainakriget och en smula optimism börjar sprida sig i omvärlden. En annan aktuell händelse är frågan om Sveriges anslutning till Nato- Turkiet ställer ju redan krav på den ännu inte tillträdda regeringen i de förhandlingarna. Det finns alltså all anledning i att följa med och medverka i diskussionen på Militärhistoria iFokus- hoppas vi blir fler som gör det!
Jimmy är saknad, jag hoppas kunna fylla den luckan lite. 🙂
#5: Har tänkt att hälsa dig välkommen tebaks!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5 Bara att köra på - här finns gott om luckor att fylla! 😉
Och nu blir det tomt igen. 🙄