Cold Response 2022
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Militärfordon från ett italienskt förband rullar nu mot Nordnorge inför övningen "Cold Response".
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/ovningar/cold-response-2022/
- Redigerat 2022-02-25 15:38 av [Göstage]
Innan övningen Cold Response 2022 startade i Nordnorge deltog amerikanska soldater från 10th Special Forces Group i en övning på svensk mark i vinterkrigföring ledd av den svenska försvarsmakten.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Ett amerikanskt flygplan av typen Bell-Boeing V-22 Osprey har störtat vid övning under Cold Responsemanövern. Planet hade fyra man ombord och har slagit ner i dåligt väder och i otillgänglig terräng, så man har ännu inte kunnat konstaterat hur det gått med de ombordvarande.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
#2 Dessvärre omkom samtliga ombordvarande.
Svenskt politikerbesök av statsminister Magdalena Andersson (S) och Moderatledaren Ulf Kristersson i Evenes i Nordnorge under Cold Response.
- Redigerat 2022-03-21 13:05 av Cojimar
1500 svenskar deltar i Cold Response och omvärldsläget sätter sin prägel på tankegången hos dem, precis som hos så många andra av oss.
Norrbottens flygflottilj under lågflygning mellan norska fjällbranter i Cold Response 2022.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Försvarsmakten om Cold Response 2022.