Militärhistoria iFokus

Militärhistoria

Etikettövrigt
Läst 85 ggr
[Göstage]
2

Cold Response 2022

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Militärfordon från ett italienskt förband rullar nu mot Nordnorge inför övningen "Cold Response".

https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/ovningar/cold-response-2022/

Under torsdagen rullade ett tåg med militära fordon genom bland annat Lund och Hässleholm.
  • Redigerat 2022-02-25 15:38 av [Göstage]
Cojimar
1

Innan övningen Cold Response 2022 startade i Nordnorge deltog amerikanska soldater från 10th Special Forces Group i en övning på svensk mark i vinterkrigföring ledd av den svenska försvarsmakten.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Gröna baskrarna, amerikanska arméns specialförband, deltog nyligen i en kurs i vinterkrigföring i norra Sverige.
Cojimar
0

Ett amerikanskt flygplan av typen Bell-Boeing V-22 Osprey har störtat vid övning under Cold Responsemanövern. Planet hade fyra man ombord och har slagit ner i dåligt väder och i otillgänglig terräng, så man har ännu inte kunnat konstaterat hur det gått med de ombordvarande.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Ett amerikanskt plan med fyra besättningsmän har försvunnit under en Nato-övning i Norge, rapporterar norska medier.
Cojimar
0

#2 Dessvärre omkom samtliga ombordvarande.

Ett amerikanskt militärflygplan har kraschat under en Nato-övning i Norge. Fyra personer har dött, skriver VG. – Det är
Cojimar
0

Svenskt politikerbesök av statsminister Magdalena Andersson (S) och Moderatledaren Ulf Kristersson i Evenes i Nordnorge under Cold Response.

Statsminister Magdalena Andersson (S) och Moderatledaren Ulf Kristersson är nu på plats i Evenes i Nordnorge på Natoövningen Cold Response. – Det känns mycket
  • Redigerat 2022-03-21 13:05 av Cojimar
Cojimar
1

1500 svenskar deltar i Cold Response och omvärldsläget sätter sin prägel på tankegången hos dem, precis som hos så många andra av oss.

NARVIK. 35 000 militärer från Nato och dess samarbetsländer deltar just nu i den största krigsövningen på norsk mark sed
Cojimar
1

Norrbottens flygflottilj under lågflygning mellan norska fjällbranter i Cold Response 2022.

Följ med på en navigeringsflygning på låg höjd i den norska fjällvärlden.Deltagarna från Norrbottens flygflottilj, F 21, är baserade på Bardufoss Air Station...
Cojimar
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Försvarsmakten om Cold Response 2022.