Dom Svenska sjöminorna kom att byta namn under 60 talet från att heta M/F: nummer till enbart F-nummer.
M/F:11 var flottans minsta mina med en vikt på 130 kg.
M/F:13 var en förankrad bottenmina även till för ubåtar och hade en laddning på 50 kg.
M/F:15 var en tung bottenavståndsmina och tänkt att fällas från flyg, den kom senare att byggas om till F 16 mina.
M/F:17 var en bottenavståndsmina och var en tysk konstruktion som köptes in från Tyskland efter kriget.
F 19 minan hade en längd på 3,5 meter och en laddning på 580 kg och var en bottenmina som fälldes från ubåt.
F 41 var en ombyggd 53 cm torped där stridsdelen gjordes om till en mina.
F 22 var en liten mina som tillverkades i väldigt många exemplar och hade en vikt på 195 kg.
F 14 var en förankrad bottenmina själva minan vägde 465 kg och laddningen 50 kg.
F 6 en liten förankrad avståndsmina som hade en laddning på 200 kg, runt 3000 minor tillverkades.
Tycks vara en väldigt stor omsättning på olika mintyper.
#2 Man köpte in vissa minor från tex Tyskland, England och Italien och har modifierat minorna ett antal gånger. Vissa minor har man utvecklat själva tex K 12 som man la ut med hjälp av lastbil som hette amfibiebil ALVIS. Försökt hitta något om lastbilen men gått bet i mina efterforskningar.
http://www.digitaltmuseum.se/things/amfibiebil-101-b/S-AM/AM.006329
Gissar att det är denna lastbil man använde liknar det fotot jag såg i arkiven.