Militärhistoria iFokus

Militärhistoria

Etikett: museum
Läst 1054 ggr
[julatopp7018]
0

Stort intresse att se Elefanten

Det finns hemliga rum under jorden i Stockholm som inte medborgarna vet om eller har tillträde till. Men i vinter kan du mentalt förflytta dig till 1970-talet i en anläggning dold från omvärlden och insprängt i ett berg.
Nu öppnas dörrarna till den topphemliga ledningscentralen Elefanten - men biljetterna sålde slut redan efter att det antytts om den i sociala medier.

http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4082110.aos

Tråkigt att man inte kände till det innan men man får hoppas på extra visningar.

[Jimmy.L]
0

Ja det är ett givet ställe att besöka.

ElLobo
0

När det är sådant stort intresse borde det anordnas extra visningar.

[Jimmy.L]
0

Ja man tycker det, Stockholm läns museum skriver att man troligen kommer släppa fler visningar men man får ha ett öga på det på facebook. Jag tycker dom borde fixa visningar varje helg under utställningen det hade lockat många.

[Göteborgaren]
0

Vart ligger detta ställe?

ElLobo
0

I Edsberg i Sollentuna.

[ludden]
0

Besökte Elefanten för 4 år sen med DN kortet det är en mycket intressant ställe och tiden känns ha stannat där.

[Göteborgaren]
0

Tack, då får man hålla utkik för fler visningar.

lhansson
0

Ni skulle ha varit med på SFHF Facebook-sida, då hade ni fått koll på detta i tid. SFHF kommer också arrangera nya besök i anläggningen, som vi guidat i sedan 2008.

[Jimmy.L]
0

Då går man gå med i den gruppen.

[Jimmy.L]
0

Stockholm Länsmuseum hoppas kunna fixa fler visningar man har lämnat in ansökan i höstas på fler visningar då intresset är stort.

[Björn.B]
0

Hoppas dom kan fixa fler visningar.

[Jimmy.L]
0

Nästa vecka släpps fler biljetter till 3 nya visningar.

[Jimmy.L]
0

Sex visningar under tre helger så finns det nu bara 1 plats kvar, bokade två platser i natt till mig och Julatopp.

[ludden]
0

Grattis du kommer inte bli besviken.

[Jimmy.L]
0

Tack, helt slutsålt nu. Såg att några hade skrivit på facebook som var besvikna som inte hade fått biljetter.

Jag och brorsan besöker stället den 22 mars.

[Björn.B]
0

Du tar väl en massa bilder hoppas jag.

[Jimmy.L]
0

Kameran är alltid med.