Ett tredje världskrig?
Nu har jag lite panik.
MIn kusin ska åka iväg till Las Vegas i oktober, och eftersom att det står lite hett till mellan ryssland, kina och USA så undrar jag om det är säkert för henne att åka iväg?
Ryssland har ju sagt till Obama och USA i helhet att om USA går i land i syrien så ska Ryssland och kina skapa ett tredje världskrig med USA. Stämmer det? U.S har ju ett av sina största krigsfartyg i medelhavet just nu och väntar på att ingripa men Ryssland och china försöker att stoppa detta.
Enligt historian från medeltiden där den där synska mannen spådde framtiden, så sa han att ett tredje världskrig skulle aggera sig i hela 27 år. Han sa att under 2010 talet så skulle det 3e världskriget bryta ut och då kan han syfta på 2010-2020.
Tror ni att det är ett säkert kort att sända iväg min 21åriga kusin och hennes pojkvän till U.S om detta är något som är ganska stort för tillfället? OM en bomb slår ner så är det ju inte säkert att de kan komma hem igen. och om det påbörjas ett krig kanske inte flyg är det säkraste kortet heller.
Tacksam för snabba svar.
Varken Kina eller Ryssland skulle skapa ett krig där dom båda skulle förlora enormt mycket å det. Så nej det kommer inte bli ett tredje världskrig.