övrigt

​Sjukhusets beredskap prövas

2015-08-27 16:12 #0 av: Jimmy.L

Måndagen den 31 augusti deltar Sahlgrenska Universitetssjukhuset i en övning tillsammans med Försvarsmakten. Syftet är bland annat att testa och förbättra sjukhusets förmåga att ta emot ett stort antal skadade vid ett eventuellt militärt ingrepp.

http://www.mynewsdesk.com/se/sahlgrenska_universitetssjukhuset_/news/sjukhusets-beredskap-vid-ett-militaert-angrepp-saetts-paa-prov-126883

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-04-30 06:30 #1 av: Göstage

En liknande övning på SuS genomfördes i april 2018 med övningsförutsättningen att det inträffat ett större terrorattentat vid Kärringberget inom Göteborgs garnison. Utvärderingen pekar på flera svagheter i förutsättningarna att lösa uppgiften.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-04-30 06:36 #2 av: Jimmy.L

Ja ett bevis på att även sjukvården behöver mer pengar. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-04-30 06:37 #3 av: Göstage

Och förhoppningsvis att "övning ger färdighet", som  det heter.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-05-02 12:14 #4 av: Jimmy.L

Film från FM.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.