Konfliktvarning i Moldavien
There are reports claiming that a violent conflict is likely to break out in Moldova’s separatist region of Transnistria. Ziarul National newspaper, quoting the press from the region, wrote that the onset of a possible war is likely on August 26.
http://www.moldova.org/press-in-transnistria-foresees-war-in-the-region-on-august-26/

Varför just 26e Augusti?
Jamenar.. vem startar ett krig på en tisdag?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Måndagen var dom nog för trötta 😉.

UNITED STATES STILL ARE PREPARED TO GO TO WAR WITH RUSSIA IN TRANSNISTRIA
Yes, I have the GNOME Hunter, These days that in Moldova the special contingent arrived officers of the United States of America. That all military units, at the test sites of the Republic of Moldova, training, our officers and men to real fighting…
Länk: UNITED STATES STILL ARE PREPARED TO GO TO WAR WITH RUSSIA IN TRANSNISTRIA
TransNistria: local KGB warning populace of likely war with Ukraine
According to media reports, the KGB in the breakaway TransNistria is scaring local residents that Ukraine is preparing for an invasion there.
Länk: TransNistria: local KGB warning populace of likely war with Ukraine

Transnistria Declared Mobilization
Chapter Tiraspol administration Yevgeny Shevchuk signed a decree calling all conscripts, reservists and employees of so-called state structures.
Moldavien vill ha krig säger Sergej Lavrov, då politiker i landet vill ha bort rysk militär från transnistrien.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25839923.ab
Lägligt för Ryssland som samlar för övning.
70 ryska fartyg/båtar har just nu beredskapsövnings i Östersjön.

Eh.. äh.. jämrans vad allt blev komplicerat när Sovjetunionen bröts sönder.. ibland längtar jag tillbaka till den tiden.. då var allt mycket enklare!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Troll?
#10 Bortplockad.
2022 Befolkningen i Moldavien oroas över att det nu pågående kriget i Ukraina skall utvidgas dit.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-02 08:00 av Cojimar
Moldavien söker medlemskap i EU och hoppas på snabb handläggning.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-03 07:20 av Cojimar
Oppositionella i Transnistrien ser ouppklarade explosioner på kort tid i regionen som klassiska operationer från rysk säkerhetstjänst.