Konstigt ingen annan bygger några nya snabba plan kryssningsmissiler och drönare borde kunna göra ett bättre jobb mer ekonomiskt. Det verkar som att motorerna inte är färdigutveckade till PAK-Fa t50 utan kommer först 2018 sen ska ryssarna börja med PAK-DA bombplan efter 2021 färdiga kanske 2030 om det går enligt planerat. (Källa Sputnik news)
Meh.. USA experimenterar oxå med farkoster som drivs med SCRAMjet motorer!
Än så länge har de bara funkat i några minuter!
Dvs man vill ha missiler/drönare som kan nå hela jordklotet på några minuter!
Att Ryssarna med sin historia och stora landmassa vill ha flygplan som kan interagera mot framtida anfall är nog inget att förundras över.. dock så blir hastigheter och annat sådana att de i framtiden blir pilotlösa!
Mest troligt är dock att dessa plan isåfall utrustas med missiler med SCRAMJet motorer!
"Development of a new aircraft, designated MiG-41, began in April 2013. Development of a new interceptor is favored over restarting MiG-31 production. In March 2014, Russian test pilot Anatoly Kvochur said that work began on a Mach 4 MiG-41 based on the MiG-31.
Development on the MiG-31 replacement is to begin in 2017, with the first aircraft to be delivered in 2020, and to enter service in 2025."
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.