moderna-konflikter

Fem utländska medb. greps på militärt skyddsområde

2018-06-08 21:16 #0 av: Göstage

"Fem personer greps under natten till fredag efter att de förtöjt sin segelbåt på militärt skyddsområde på Göta älv. Personerna är nu anhållna.

Det var vid 00.44 som polisens larmades till platsen. Fem utländska medborgare kunde gripas på platsen efter att de förtöjt segelbåten på militärt skyddsområde i Göta älv. Enligt polisen ska händelsen ha inträffat vid Göteborgs garnisons område i Långedrag.
– De var inte samarbetsvilliga och har inte velat uttala sig om varför de befann sig på området, säger polisens presstalesperson, Thomas Fuxborg."---

"– Det är inte helt vanligt att vi griper någon för det brottet. Jag skulle säga att det är högst ovanligt, säger Thomas Fuxborg."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fem-personer-gripna-pa-militart-skyddsomrade

Edit länkar.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-06-08 22:05 #1 av: Jimmy.L

Tydliga skyltar och dom landstiger ändå och vägrar prata mycket konstigt. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-06-08 22:23 #2 av: Göstage

Ja, något verkar lurt...Funderar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-06-09 15:00 #3 av: Göstage

De anhållna är släppta. "Felnavigering" kom man fram till, när man väl fått tolkhjälp.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/gripna-på-militärt-skyddsområde-släppta-1.6442353

Anmäl
2018-06-09 15:58 #4 av: Jimmy.L

Låter konstigt att man kan felnavigera idag med dagens teknik. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-06-09 16:38 #5 av: Göstage

#4 Kanske båtmotortjuvar på rekning?

Anmäl
2018-06-09 17:07 #6 av: Jimmy.L

#5 Ja det är väl inte omöjligt.

Anmäl