Annons:
Etikettövrigt
Läst 1757 ggr
[Jimmy.L]
1/3/18, 9:45 PM

Mystiska bubblor utanför riksdagen

Amanda fångade mystiska bubblor i vattnet utanför riksdagen på film och delade videon på Facebook. Redan dagen efter fick hon ett meddelande från en Medarbetare på Försvarsmakten där hon ombads att inte prata med media. – Jag kan bekräfta att vi har tagit del av den sedan tidigare, men i övrigt så kommenterar vi inte, säger Jesper Tengroth som är pressekreterare på Försvarsmakten till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dz1Xg/mystiska-bubblor-fangades-pa-film-i-vattnet-utanfor-riksdagen

Annons:
Lamina
1/3/18, 9:50 PM
#1

Att en vän som har en vän som jobbar på försvarsmakten säger att försvarsmakten vill prata med en innan man pratar med media är INTE samma sak som att försvarsmakten sagt att man inte ska prata med media. Hade försvarsmakten seriöst velat henne något hade dom tagit kontakt med henne. Jag undrar seriöst vart journalistiken är påväg…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Jimmy.L]
1/3/18, 9:59 PM
#2

Allt för att det ska låta så mystiskt som möjligt. 🙂

Men det är nog ingen dykare.

[Jbgs]
1/3/18, 10:18 PM
#3

Rätta mig om jag har fel nu. Men om det skulle va en dykare tex en spion… visst finns det dykutrustning som inte släpper ifrån sig bubblor ?

[Jimmy.L]
1/3/18, 10:21 PM
#4

#3 Det stämmer, så kallad slutet system det har även amfibiesoldater i Sverige.

[Jbgs]
1/3/18, 10:27 PM
#5

#4 ja å då känns det som vi kan utesluta att det var besök från främmande makt eller ?!

[Jimmy.L]
1/3/18, 10:32 PM
#6

#5 Jag tror inte en dykare klarar av att dyka där i det strömma vattnet.

Annons:
[Jbgs]
1/3/18, 11:05 PM
#7

#6 Ok men intressant är det ju iallafall…

Zepp
1/3/18, 11:27 PM
#8

Det är väldigt mycket bubblor för att vara en dykare?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lamina
1/3/18, 11:33 PM
#9

Om det är strömt och det rör sig fort, kan det inte helt enkelt vara något som sjunker?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Jimmy.L]
1/4/18, 7:55 AM
#10

#9 Det rör sig mot strömmen. Hört att vissa tror det kan vara något från rör som ligger där.

[Carpinus]1
1/4/18, 1:23 PM
#11

Den officiella förklaringen: "Statens fastighetsverk har ett stort kylrum under botten i vattnet utanför riksdagshuset. Man tar in vatten från strömmen som går utanför riksdagshuset. Vattnet används till kylmaskiner som kan göra temperaturen i regeringsbyggnaderna i området behaglig under årets varma månader. – Med ett sådant system blir det restvatten. I kylrummet finns det en pumpgrop som restvattnet går ner i och som pumpar ut vattnet tillbaka till kanalen. Det som hände nu var att pumpgropen var tom och pumpade ut luft genom en slang ut i vattnet, säger Micael Andreasson."---

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngwAdQ/har-ar-losningen-bakom-de-mystiska-riksdagsbubblorna

Fast själv tror jag att bubblorna beror på att regeringen tagit sig vatten över huvudet.

[Jimmy.L]
1/4/18, 1:49 PM
#12

Då var det löst.

Upp till toppen
Annons: