Annons:
Etikettövrigt
Läst 359 ggr
[krutgubben]
12/16/16, 6:17 PM

Nato värst.

Nato leder ligan i de som kränkt svenskt luftrum och Ryssland har bara kränkt luftrummet 2 till 3 gånger det här året. Jag tycker Ryssland gör det bra i Syrien som försöker få ett slut på kriget där, för hur blev det i Irak och Afghanistan efter USA:s insatser? Jo man lämnade länderna i sticket och terrorismen tog över….

Annons:
[Jimmy.L]
12/16/16, 7:19 PM
#1

Säger du samma sak om ryska bombningar av sjukhusen i Syrien som dom genomfört? Eller att regimen i Syrien fängslade barn, kvinnor och män och använde tortyr och våldtäkter på dessa? I början av kriget grävdes det fram massgrav vid ett av dessa fängelser upp med 100-tals kroppar.

Ryssland bombar civila i Syrien men förnekar det trots vittnen. Dom påstår att inga civila har dödats av ryska vapen. Sanningen är att civila dör alltid i krig.

Ryssland tjänade på att sälja krigsmaterial till Syrien samt dom vill inte förlora sin örlogsbas i Syrien. 

Ryssland/Sovjet lämnade Afghanistan i kaos visste du det? När man tågade ur så tog klankrigen över och senare Talibanerna som fick stöd av Al Qaida.

[krutgubben]
12/16/16, 7:47 PM
#2

USA har också bombat sjukhus och civila, och att dom lämnade Afghanistan och Irak för tidigt har också dödat mängder med civila…. Putin förtjänar fredspriset.

[Jimmy.L]
12/16/16, 8:01 PM
#3

Putin har startat krig i Ukraina ska Putin ha fredspris för det? Ryssland uppmanar till krigsbrott mot krigsfångar i Ukraina.

[krutgubben]
12/17/16, 10:47 PM
#4

Glöm aldrig att dom var först in i Berlin och vad dom gjort för oss andra….

[Jimmy.L]
12/18/16, 7:59 AM
#5

#4 Så det skulle försvara Rysslands krig i Ukraina? 

Glöm inte bort att utan hjälp av USA i Andra världskriget hade Sovjet inte klarat sig. Dom fick en massa lastbilar och förnödenheter.

[krutgubben]
12/19/16, 9:33 PM
#6

Klart jag inte glömmer de alla som offrade sitt liv i Normandie bla under landstigningen och inte de andra heller, men Ryssland är inte ett ont land. Dom ser bara över sitt eget hus liksom vi i väst….

Annons:
ElLobo
12/19/16, 11:38 PM
#7

Det kan ju alltid diskuteras. Men det tycker jag inte hör hemma på den här sajten - det finns andra sajter där den diskussionen passar bättre.

[Jimmy.L]
12/20/16, 7:23 AM
#8

Håller med ElLobo. Prova i stället Politik iFokus!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: