museum-resmål

Planerade museibesök till 2016?

2015-12-10 08:22 #0 av: Jimmy.L

Har ni några planer till nästa år när det gäller museum och militärhistoria?

Själv kikar jag på Norge och Finland men även ställen så som Brigadmuseum som kan bli aktuellt.

Kom gärna med tips på museum i Sverige eller utomlands eller platser.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-12-10 15:27 #1 av: KimE

Hemsöfästning Härnösand

http://www.hemsofastning.se/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=53

Rödbergsfortet  Punkt49 Boden

http://www.rodbergsfortet.com/

Anmäl
2015-12-10 17:15 #2 av: Jimmy.L

Hemsö har jag velat besöka länge, hoppas verkligen kunna besöka den någon gång. Så även Bodens fästning.

Miliseum ska med vara bra har jag hört liksom Beredskapsmuseet utanför Helsingborg.

Oscarsborg i Oslo kikar jag på nu eller Sveaborg i Helsingfors eller Åbo som har lite fartyg. Museum i Europa kikar jag med på så som Normandie, Italien, Polen. Tyskland. Ska finnas ett mycket bra museum i Sankt Petersburg som visar artilleri.

Nackdelen för mig är att jag inte har körkort eller bil. Så det får gärna ligga centralt.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-12-25 08:52 #3 av: Jimmy.L

Belgrad såg intressant ut med ett museum som har massa artilleri och annat godis.

Anmäl
2015-12-26 09:49 #4 av: [ludden]

Auschwitz är en upplevelse som får en att bli tårögd.

Anmäl
2015-12-26 10:47 #5 av: Jimmy.L

Jo det finns mycket man vill uppleva. Funderade på St.Peter Line med och besöka Artillerimuseum i Sankt Petersburg men den linjen är hotad av nerläggning. Belgrad är jag sugen på.

Anmäl
2016-04-01 07:29 #6 av: Jimmy.L

Blir ett besök vid Hässleholm museum i början av juli ni som vill haka på får gärna kontakta mig i PM för exakt datum. Blir tåg till Hässleholm och tillbaka till Stockholm.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.