Hemsö har jag velat besöka länge, hoppas verkligen kunna besöka den någon gång. Så även Bodens fästning.
Miliseum ska med vara bra har jag hört liksom Beredskapsmuseet utanför Helsingborg.
Oscarsborg i Oslo kikar jag på nu eller Sveaborg i Helsingfors eller Åbo som har lite fartyg. Museum i Europa kikar jag med på så som Normandie, Italien, Polen. Tyskland. Ska finnas ett mycket bra museum i Sankt Petersburg som visar artilleri.
Nackdelen för mig är att jag inte har körkort eller bil. Så det får gärna ligga centralt.
Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm
Jo det finns mycket man vill uppleva. Funderade på St.Peter Line med och besöka Artillerimuseum i Sankt Petersburg men den linjen är hotad av nerläggning. Belgrad är jag sugen på.
Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm
Blir ett besök vid Hässleholm museum i början av juli ni som vill haka på får gärna kontakta mig i PM för exakt datum. Blir tåg till Hässleholm och tillbaka till Stockholm.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.