marinen

HMS Carlskrona

2015-11-12 11:58 #0 av: Jimmy.L

Jag trodde hon låg i malpåsen men hon låg i Stockholm under mötet med Natochefen i veckan och man hade möten ombord på henne.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-11-12 11:59 #1 av: Leffe

Skoj att hon får vara med lite

Anmäl
2015-11-12 12:03 #2 av: Jimmy.L

Ja hon har mest legat i Karlskronas örlogshamn vad jag känner till. Är oklart vad som ska hända med henne.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-11-12 12:09 #3 av: Leffe

Kommer inte ihåg när jag hörde om henne första gången, men det var bra länge sedan. Tänk att man fastnade just för detta fartyg så mycket att man fortfarande har kvar henne i minnet

Anmäl
2015-11-12 12:14 #4 av: Jimmy.L

Hon är ju byggd 82 och varit på långseglingar så hon har varit med om mycket. Deltog senast i piratjakten.

Anmäl
2016-07-22 20:47 #5 av: Jimmy.L

HMS Carlskrona genomgår en så kallad generalöversyn. Det är en omfattande service och syftet är att båten ska fortsätta som ledningsfartyg för marinen.

http://www.blt.se/karlskrona/en-gammal-dam-rustas-upp/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.