marinen

Ullacarin såg misstänkt ubåt i Ångermanälven

2015-10-13 13:28 #0 av: Jimmy.L

En misstänkt undervattensfarkost har observerats i farvattnen norr om Härnösand. – Jag tror definitivt att det var en ubåt, säger Ullacarin Tiderman som har gjort liknande observationer två somrar i rad. Försvarsmakten har utrett iakttagelserna och vill inte kommentera resultatet.

Allehanda

Om det verkligen är en främmande ubåt som visat sig är svårt att bedöma enligt kommendörkapten Ronald Forsberg. – Det finns i alla fall möjlighet att åka upp här, konstaterar han.

Allehanda

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-10-13 13:50 #1 av: VSK

Skulle inte förvåna mig det minsta om det var en riktigt ubåt som observerades. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2015-10-13 20:11 #2 av: Zepp

Japp jag med.. nämligen denna!

Bildresultat för Hemmabyggd ubåt

http://www.livetombord.se/artiklar/artiklar/20140903/bilder-ubaten-isabell-till-salu

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-10-14 15:39 #3 av: [ludden]

Borde inte nuvarande ägare blivit kontaktad av FM?

Anmäl
2015-10-14 20:10 #4 av: Zepp

Är det någon som vet vem som köpt den?

Anmäl
2015-10-14 20:12 #5 av: Jimmy.L

Företag i södra Sverige som köpte den.

http://www.bt.se/mark/markbo-kopte-egenbyggd-ubat/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-10-14 20:19 #6 av: Zepp

Då lär det inte vara den!

Oandrasidan.. Kinna.. det lär knappast finnas några vatten där att köra den i!

Såvitt de inte lägger den i Viskan.. vilket jag avråder ifrån!

Anmäl
2015-10-14 20:21 #7 av: Jimmy.L

Hjul på ubåten Skrattar så skriver man något på sidan. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.