Annons:
Etikettflygvapnet
Läst 437 ggr
[Jimmy.L]
7/14/15, 7:33 PM

Ryssland genomför observationsflyg i Finland

Ryssland ska göra en Open Skies-observationsflygning i Finlands luftrum från och med onsdag. Observationsflyget som tar fyra dagar görs med Rysslands observationsflygplan, AN-30B.

Hbl

Annons:
[ludden]
7/14/15, 7:57 PM
#1

Helt enligt avtalet.

Zepp
7/14/15, 9:21 PM
#2

Hur ofta gör vi sådana flygningar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ElLobo
7/14/15, 10:41 PM
#3

Jag vet inte riktigt hur ofta Sverige genomför sådana flygningar, men de genomförs ofta tillsammans med andra länder.

 Open Skies startade (åter) 1989 och avtalet trädde i kraft 2002 och har undertecknats av 34 länder. Ryssland och USA måste tillåta 42 överflygningar vardera, medan övriga länder måste tillåta 12 överflygningar vardera.

Wikipedia en

Zepp
7/14/15, 10:53 PM
#4

Sweden uses a SAAB 340 aircraft ("OS-100") that was certified in 2004.

https://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_on_Open_Skies

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jimmy.L]
1/15/21, 1:44 PM
#5

Ryssland lämnar avtalet Open Skies, som ger länder möjlighet att utföra obeväpnade militära observationsflygningar över varandras territorium.

Beskedet från Rysslands UD kommer efter det att USA hoppade av överenskommelsen i fjol, något som väckte missnöje i Europa.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ryssland-laemnar-open-skies-avtalet.V0yvThVgG

Ryssland lämnar avtalet Open Skies, som ger länder möjlighet att utföra obeväpnade militära observationsflygningar över varandras territorium.
Zepp
1/16/21, 6:46 PM
#6

Aså, vi bör helst lita på att vi inte tänker anfalla varandra med militär personal!

Att USA under Trump hoppade av överenskommelsen är väl en del av hans politik, dvs ökade konfrontationer!
Nu så hoppas jag att Biden återställer det hela.¨
Dvs jag skiter i förstone i relationerna mellan USA och Ryssland, jag är mer intresserad av att vi får flyga våra plan över Ryssland, dvs då måste även de få flyga sina plan över vårt land.
Dvs de får spana hur mycket de vill, så länge vi oxå får spana så mycket vi vill!
Hur som helst.. de får gärna upptäcka att vi har militära resurser att försvara vårt land!
Huruvida vi vill lägga pengar på ett militärt försvar.. huruvida vi är villiga att samarbeta med NATO/USA!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: