Annons:
Etikettförstavärldskriget
Läst 1098 ggr
[EllenAlicia]
3/26/15, 10:31 AM

Fenomen

Jag letar efter nått fenomen från andra eller första världskriget och kan verkligen inte hitta nån. De kan inte vara om koncentrations läger eller julafton.

Annons:
KimE
3/26/15, 10:36 AM
#1

Skriv om slaget vid Somme.

Zepp
3/26/15, 9:25 PM
#2

Fenomen.. vad menar du med Fenomen?

Gas och stridsvagnar var två nya fenomen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

starhawk
3/27/15, 7:49 AM
#3

Kärnan är nog vad du menar med fenomen, om du menar övernaturliga fenomen så var ängla-arméerna som stödda dom allierade under VV1 ett, den långskjutande Paris-kanonen var ett tekniskt fenomen, så du behöver nog förtydliga dig lite mer om vad för fenomen du är ute efter

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[EllenAlicia]
4/23/15, 9:59 AM
#4

#3 vad menar du med kärnan? nej saker som hänt på riktigt. somd e två jag har sagt. vet inte direkt själv så bra. och som #1 sa

#2 som typ "julafton" när soldaterna fira jul eller om konstentrationsläger.

Tack!

starhawk
4/23/15, 12:29 PM
#5

#4: Kärnan i vad du frågar efter! vad är det för fenomen du frågar efter dom två du nämner är ju snarare företeelser, soldaterna från båda sidor samlades och firade julafton tillsammans under dom första krigsåren under första världskriget är ju knappast ett fenomen utan en företeelse

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[EllenAlicia]
4/23/15, 3:17 PM
#6

#5 vår so lärare har sagt att de e det och han är välutbildad :P men tror jag kommer skriva om "stalins väg till makt"

Annons:
[Jimmy.L]
4/23/15, 3:25 PM
#7

#6 Läraren behöver ju inte ha rätt i allt denna säger.

[EllenAlicia]
4/23/15, 4:34 PM
#8

#7 nej såklart inte men de betyder något som pågott en längre tid..

 Han skrev såhär "Arbetet skall handla om ett tidstypiskt fenomen eller en händelse inom tidsramen. Viktigt att - förutom en förklaring/ett återgivande av själva fenomenet/händelsen - inkludera hur denna händelse/detta fenomen har påverkat historien, och hur och varför det uppstod/hur och varför det hände"

[Jimmy.L]
4/23/15, 6:34 PM
#9

#8 "En händelse" ja det finns mycket då att välja.

[EllenAlicia]
4/23/15, 6:51 PM
#10

#9 vi fick välja mellan en händelse och fenomen. Dock bäst att ta ett fenomen för det finns händelser i.

Upp till toppen
Annons: