moderna-konflikter

Putin övervägde kärnvapen i Krim

2015-03-16 11:55 #0 av: [Söderort]

Putin beredde sig för ”den värsta tänkbara utvecklingen” när Ryssland förra året tog Krim och väst började straffa Ryssland med sanktioner. Därför övervägde han att sätta kärnvapen i beredskap, säger Putin i en dokumentär som sändes på söndagskvällen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/putin-overvagde-karnvapen-i-krim/?utm_source=social&utm_medium=fb&utm_campaign=page

En galen man med kärnvapen.

Anmäl
2015-03-16 13:18 #1 av: starhawk

Att sätta kärnvapen i beredskap är inte samma sak som att överväga kärnvapen. Det är ett rejält steg att gå från att sätta kärnvapen i beredskap till att använda dom. Inte ens Putin är tokig nog att använda kärnvapen, men att demonstrativt "ladda geväret" ligger i linje med hans sätt att resonera

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anmäl
2015-03-16 13:35 #2 av: Jimmy.L

Putin tycks inte ha några spärrar alls.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2015-03-16 21:52 #3 av: Zepp

Fasten jag har vissa tvivel om hur den mannen tänker, så  tvivlar jag  på att han är självmordsbenägen!

Däremot så vet han att hotet är reelt, dvs man kommer inte att sätta in NATO-trupp mot Ryssland.. det gör man nämligen inte mot en kärnvapenmakt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.