Annons:
Etiketterbergrumbunkrar
Läst 6297 ggr
Hanna
9/12/12, 11:13 PM

Bunkrar mm i Karlstad

Har ingen aning om jag är på rätt sida för detta, men denna kändes mest passande.

Min fråga lyder såhär: Jag vet att någonstans i gamla i2 skogen eller i närheten (Karlstad) så ska det finnas gamla bunkrar eller annat sedan militären. Frågan är bara vart?

Jag och min kompis var och letade runt lite idag men det enda vi hittade var någon gammal inhängnad av något slag. jag har försökt att söka lite för jag vet att det finns.

Någon här som vet vart man kan söka eller som faktiskt vet vart det ligger? Skriv gärna här eller i PM.

Tack på förhand!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
[Jimmy.L]
9/13/12, 9:07 AM
#1

Har lånat ut boken "militära utflykter" har för mig det står lite om ställen i Karlstad i den, kan kolla i morgon i den.

Annars finns denna tråd https://www.flashback.org/t210382

Fortifikationsverket är tyvärr duktiga på att plombera och återställa mark, vilket gör att det finns väldigt få ställen nu mer som finns kvar.

Hanna
9/13/12, 3:16 PM
#2

Jo, jag har kikat lite i den tråden. Jag var på ett ganska välbevarat ställe för säkert en 10år sedan. Det var det jag hoppades på att hitta igen. Har även sett bilder som bara är 3år gamla. Obestämd

Vore jättesnällt om du ville kolla :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Jimmy.L]
9/14/12, 5:03 PM
#3

Tyvärr finns det inte mycket att se i gamla i2 skogen det är igensatt och återställt. Finns endel platser runt om Karlstad.

Hanna
9/14/12, 5:14 PM
#4

#3 Okej, det var ju tråkigt. Men tack ändå!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Jimmy.L]
9/14/12, 5:30 PM
#5

Kolla med dom på infanteribrigadmuseet i Karlstad om det finns något.

[GIKmio]
9/14/12, 6:15 PM
#6

#0 Kan det finnas något sånt på Sörmon tro? Är nära till Trossnäs som också ska ha någon millitärhistoria.

Annons:
[Jimmy.L]
9/14/12, 6:43 PM
#7

Ska finnas lite byggnader kvar i Trossnäs. Annars är det Vikene som gäller om man vill kolla in befästningar, där httar man en av Sveriges längsta stridsvagns hinder.

Hultet finns endel skans från andra världskriget,

Höljes Renoverad av en förening går en tunnel under vägen.

Finns ett par områden till i Värmland i boken, krävs dock att man har bil.

Hanna
9/14/12, 11:56 PM
#8

Okej, tack för hjälpen. Får bli en annan gång. Har nämligen en fotografering imorgon med ett passande tema. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Göstage]
7/17/18, 3:26 PM
#9

#7 Ett videobesök 2015 på Skans 153 Hultet.

https://www.visitvarmland.se/sv/gora/skansen-hultet-31751

Upp till toppen
Annons: