Annons:
Etikettevenemang
Läst 7335 ggr
ElLobo
7/5/12, 2:42 PM

120826: Regementets dag 2012

Välkommen till en annorlunda regementets dag 2012 ute på Revingehed.

Tgb 203Foto: Försvarsmakten.

Regementets dag 2012

Pansartrupperna 70 år och Kamratföreningen 75 år

Möt Försvarsmaken i Skåne! Välkommen till en annorlunda regementets dag 2012 ute på Revingehed. För första gången provar vi ett nytt koncept med rullande aktiviteter på olika platser kring det gamla lägerområdet. Exemplevis blir det inte en stridsförevisning utan tre stycken vid olika tillfällen, vilket ger besökarna en större flexibilitet. I år fyller dessutom Södra skåningarnas kamratförening 75 år och Pansartrupperna 70 år, vilket vi också vill fira.

Från klockan 10.00 på söndagen den 26 augusti är allmänheten välkommen till Revingehed. Södra skånska regementet bjuder på stridsförevisningar, musik och fladdrande fanor, utställningar, provturer med stridsfordon och mycket mera. Fram till klockan 16.00 kan man gå runt och titta på vår utrustning, tala med soldater och officerare och kanske ta en fika på Silvåkramässen.

Detaljerat program och mer information hittar ni på hemsidan. Länk

Annons:
[Björn.B]
7/6/12, 9:53 AM
#1

Trist att det endast det ska vara så långt dit ner.

ElLobo
7/6/12, 5:14 PM
#2

Men det är ju tur att alla arrangemang inte ligger i de största städerna. Det behöver allt spridas ut över hela landet. Glad

Det tråkiga är ju att på grund av alla neddragningar finns ju knappt några förbandsorter kvar.

[Björn.B]
7/8/12, 6:17 PM
#3

Jo fast jag saknar uppvisningar i större städer, sthlm har sällan nu för tiden.

ElLobo
7/8/12, 8:54 PM
#4

Det kanske stämmer, jag har inte tänkt på det så mycket. Men det är ju skillnad mot hur det var förr, när försvaret var stort.

[Jimmy.L]
7/9/12, 3:27 PM
#5

Håller med, nu har vi ju ett mycket mindre försvar än förr. det är ju trist. Man för va glad för det som bjuds.

denstore
7/15/12, 12:55 PM
#6

Själv tycker jag det är rätt trevligt, med tanke på att jag har det på nästan promenadhåll. ;-)

Annons:
[Jimmy.L]
7/15/12, 1:11 PM
#7

#6 Kommer du att vara på plats? Glöm då inte kameran Glad. Alltid kul med bilder från sådanna här uppvisningar.

denstore
7/15/12, 1:30 PM
#8

Kamerorna kommer garanterat vara med. Måste testa mina nya telen.Skrattande

ElLobo
8/22/12, 12:28 PM
#9

En liten påminnelse! Glad

denstore
8/26/12, 11:31 AM
#10

Tyvärr blev det inget besök på Revingehed för mig. Ingen bil som fungerar, och bussförbindelserna är helt miserabla.Rynkar på näsan

Ibland blir man bara för jäkla irriterad på kollektivtrafiken.Skrikandes

[Jimmy.L]
8/26/12, 12:01 PM
#11

#10 Ja kollektivtrafiken är allt annat än bra ute i landet.

denstore
8/26/12, 12:05 PM
#12

Man blir så vansinnigt irriterad bara. Hela systemet är så sjukt osmidigt och inflexibelt att man bara häpnar.

Upp till toppen
Annons: