Annons:
Etikettövrigt
Läst 580 ggr
[ludden]
5/22/15, 12:20 PM

TV4 blir Putins nyttiga idioter

Va? Tänkte jag efter gårdagensTV4-inslag med rubriken ”Rysk expert: Håll Gotland neutralt”. 

Va? Varför låter TV4 en ”expert” från den ryska säkerhetstjänsten FSB sitta och ljuga i TV och sprida rysk statspropaganda på bästa sändningstid?

http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2015/05/tv4-blir-putins-nyttiga-idioter/

Annons:
Cristine
5/22/15, 12:32 PM
#1

Bättre det än att låta usa släppa bomber i havet och strandsätta soldater i skåne

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[ludden]
5/22/15, 12:36 PM
#2

#1 Vika soldater i Skåne finns inga amerikanska soldater i Skåne?

Cristine
5/22/15, 12:44 PM
#3

Nej men det kommer med övningen.

Usa gör allt för att få ryssland på fall. Hur skulle du känna dej inringad i ett hörn

som ryssland är nu

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[ludden]
5/22/15, 12:57 PM
#4

#3 Hur ser du på att Ryssland förnekar inblandningen i Ukraina trots ryska soldater har stupat och tillfångatagits och 1000-tals bilder på ryska stridsvagnar, artilleri, lastbilar, vapen, ammunition samt att Ryssland uppmanar till krigsbrott mot ukrainska soldater som misshandel och hot om avrättning? Ryssland ljög att man inte intog Krim men gjorde sedan en video där man visar hur man gjorde är det bluff? Putin själv berättar hur stolt han är över det.

http://hbl.fi/nyheter/2015-03-09/730996/putin-berattar-om-operation-krim-i-rysk-dokumentarfilm

[ludden]
5/22/15, 12:59 PM
#5

Denna film är från ryskkontrollerad nyheter.

Cristine
5/22/15, 1:00 PM
#6

Jag vet att han inte är någon ängel men Obama startade allt och är snäppet värre

det finns en video med legosoldater klädda i ryska uniformer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[ludden]
5/22/15, 1:11 PM
#7

#6 Knappast finns det legosoldater med dom senaste ryska utrustningen.

Här misshandlas Ukrainska soldater och tvingas äta tygmärken allt är godkänt av Ryssland och Putins närmaste man tycket det var rätt att misshandla dom. Även FN säger att ryska förband finns i Ukraina Putin och Ryssland förnekar det trots bilder på ny rysk utrustning som endast ryska förband har tillgång till. Ryssland begår brott mot mänskliga rättigheterna.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/separatister-fornedrar-ukrainska-krigsfangar/

[Jimmy.L]
5/22/15, 1:26 PM
#8

Den ryska värnpliktiga soldaten står inte heller högt i kurs i Ryssland där misshandlas dom av sina officerare och självmord förekommer efter det eller dödshändelse vid övningar. 

Intressant att den ryska experten hittar på i TV att Gotland inte hade ett försvar under 1920-talet hade jag sagt så hade jag fått skämmas att ljuga inför miljoner TV tittare. Hur kan man kalla sig för expert när man ljuger?

Cristine
5/22/15, 1:44 PM
#9

<kan inte hitta videon . Det är en kvinnlig minister som talar ut och berttar precis det som står i denna blogg.

Se

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jimmy.L]
5/22/15, 2:02 PM
#10

#9 Varför inte bara länka till Rysslands röst det är samma styrda åsikter som kommer från den ryska staten. Det finns bara en just nu tidning i Ryssland som inte är styrd av den ryska staten. Alla utländska media eller organisationer anses ju vara spioner även svenska hjälporganisationer som hjälper människor i Ryssland måste nu mer ha tillstånd annars klassas dom som spioner.

Cristine
5/22/15, 2:21 PM
#11

Jag förstår inte varför usa s ka hit och bomba och så nära ryssland som möjligt, de villbara reta upp Putin ännu mer

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jimmy.L]
5/22/15, 2:30 PM
#12

#11 Varför ska Ryssland bestämma vilka länder vi övar med? Både vi och Nato har övat med Ryssland till havs. Tycker du Sverige ska sända jaktplan mot Ryssland varje gång dom ska öva med sina styrkor så som Ryssland gör nu? Ryssland beter sig även lilla mot sina grannländer dom har ingen rätt att hota Finland med krig om dom väljer gå med Nato.

Cristine
5/22/15, 3:22 PM
#13

Jafg är inte alls överrens med allt han säger och gör, och som du säger har han ingen rätt att hota något grannland. Han gör det säkert för att han känner sig trängd, han har ju inte blivit inbjuden att öva med nato.

Och jag insisterar i att Obama är värre och kan ställa tll det riktigt illa. Sedan Putin skrev till folket i New york times blev han populär i us och det tål naturligtvis inte Obama.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[Jimmy.L]
5/22/15, 3:48 PM
#14

#13 Nato och Ryssland övade mycket tillsammans fram till Ryssland invaderade Ukraina där efter bröt Nato med Ryssland. Vet du hur många gånger som Nato kränkte Ryssland förra året i luftrummet 0 gånger inte en enda gång men Ryssland kränker Natoländers luftrum över 400 gånger även Japan tvingas dagligen sända upp jaktflyg för att Ryssland kränker deras luft rum.

http://www.expressen.se/nyheter/natos-plan--efter-400-ryska-aggressioner/

På vilket sätt skulle Putin vara populär som hotar hela världen med världskrig? 

Om istället Ryssland avslutar sitt krig i Ukraina och snackar med USA i stället om en nerrustning av kärnvapen skulle det vara mycket bättre men i stället skyller Ryssland på Nato och USA att kriget som Ryssland startade i Ukraina är Nato/EU och USA:s fel. 

Visste du att även ryssar är drabbade av Putins vänner som tar över framgångsrika företag i Ryssland.

http://www.svt.se/dokument-utifran/rovarna

[julatopp7018]
5/23/15, 8:16 PM
#15

Nato har inget i mot Ryssland det är Putin som inte gillar Nato eller EU.

Upp till toppen
Annons: